Dat kan winstgevender! In 7 stappen naar de perfecte prijs

Speciaal voor creatieve makers, webshopeigenaren en ondernemers die een fysiek product verkopen.

Jij als creatieve maker, merkeigenaar of ondernemer met fysieke producten wilt een winstgevende business bouwen. Maar welke prijzen vraag je? 

Bepaal niet langer jouw prijs op gevoel en op 'hoop van zegen' maar vraag een berekende prijs waar jij gegarandeerd winst mee gaat maken.

AVG

Prijs jij jouw producten winstgevend?

Dagen, weken of maanden ben je al bezig met jouw geweldige product. Samples, inkopen, bijschaven en repeat. Jouw producten zijn ondertussen een 10+ en je weet dat je hiermee de wereld kan veroveren. 

 

Je bent er klaar voor. Tijd voor de verkoop of het opschalen hiervan. Omzet maken, geld verdienen en je dromen najagen. 

 

Jij weet best dat omzet bestaat uit verkoopaantallen en prijzen. Jouw marketingbrein heeft 1000 ideeën om meer aantallen te verkopen, maar die prijs?

 

Te weinig? Verdien ik er dan wel wat aan? Welke marge moet ik vragen?

Te veel? Wie wil het voor dit bedrag nou kopen? Vast niemand…

 

Je hebt geen idee en vraagt maar ongeveer hetzelfde als de concurrent (of concullega ;-)). Of jouw product ook 40 euro kan kosten omdat zij dat nou eenmaal heeft, weet je niet. Je hoopt het. Gek eigenlijk. Hoe kun je nou investeren in designs en in een hele online shop als je niet eens weet of de prijs wel klopt? 

 

Achter je prijs zit geen strategie, maar je hebt ooit je prijzen ‘gewoon maar gegokt’. Je bent stiekem zelf ook wel eens van mening dat mensen ’teveel’ betalen voor jouw product. Of te weinig. Je durft je prijzen niet aan te passen. Bang dat je helemaal geen klanten meer hebt.

 

Herkenbaar? Dan is dit e-book voor jou!

Marissa_beeldmerk

Met een verkeerde prijs op jouw producten laat je makkelijk
duizenden euro's per jaar liggen.

Wat als het ook anders kan? Winstgevender...

In dit e-book ontdek je:

Hoe prijzen zijn opgebouwd;

Welke onderdelen essentieel zijn bij het berekenen van de juiste kostprijs;

Hoe je gemakkelijker een hogere prijs verkoopt;

Hoe je prijzen communiceert naar klanten;

Hoe je steeds weer jouw prijzen evalueert op winstgevendheid;

Makkelijke rekenvoorbeelden;

Wat er naast prijzen nog meer belangrijk is in het bouwen van een winstgevend en groeiend bedrijf.

Kortom: op korte termijn meer omzet en winst. Je kunt het meteen implementeren en de vruchten gaan plukken.

AVG

Casestudy Carlijn - Deelneemster The Money Making Impact School

Before:
Ik had mijn prijzen op gevoel bepaald. Ik had echt wel rondgekeken wat gemiddeld was, maar ik wilde vooral niet te veel vragen of te weinig. Ik deed maar wat. Ik was vooral bang dat ik minder zou verkopen bij hogere prijzen.

 

After:
In de eerste stap heb ik al mijn kosten in kaart gebracht en heb ik op basis van rekenen en de positionering van mijn producten mijn prijzen bepaald. Door dit proces sta ik 100% achter mijn (verhoogde) prijs en verkoop ik zoveel makkelijker.

 

De cijfers:
Van 2K winst naar 4K winst per maand in 2 (!) maanden tijd.

De juiste prijs is de snelste weg naar meer winst….

En nee, een hogere prijs is niet altijd beter.

Weg met de onzekerheid over je prijzen en het laten liggen van duizenden euro’s. Jouw producten zijn echt te goed voor een prijs puur op gevoel. Zelfs als je een gevoelsmens bent. Dat weet jij ook.

In dit e-book help ik je op weg naar een berekende prijs op basis van jouw kosten, winstwens, positionering, strategie en markt. Concreet en helder. 

AVG

Even voorstellen... Ik ben Marissa Bonants

Ik ben Marissa, ik ben gek op cijfers en heb een intense voorliefde voor prijzen. Ik studeerde bedrijfseconomie en deed een master en een post-master (een soort master na je master ;-p) in accounting.

Tijdens een exchange in Ottawa (Canada) volgende ik vakken over prijssetting en consumentengedrag. Mijn prijzen liefde was aangewakkerd. In mijn accounting carrière op de Zuidas zag ik bedrijven van binnen en besefte ik meer en meer hoe belangrijk het stukje prijs is. Het is de helft van je omzet en een van de belangrijkste redenen in welke mate bedrijven winstgevend zijn.

In de trajecten die ik doorloop met mijn klanten spelen prijzen een grote rol. Het is de basis, een fundament. Iets zo essentieels, simpels en complex tegelijk. De juiste prijssetting kan je bedrijf 200% winstgevender maken. En dat wil ik jou laten zien en leren in deze workshop.

Wat een verademing dit! Heel het weekend ben ik bezig geweest met berekeningen en Excelsheets waar mijn hoofd van duizelt. Na uren vol frustratie was ik nog niets verder. Ik dacht zelfs even: wil ik dit wel echt? Door jouw template in te vullen werd het in 1 oogopslag duidelijk. Wat een gamechanger. Ik heb inzicht en weet welke stappen ik wil zetten om mijn bedrijf winstgevender te maken. Zin in!

Lonneke - eigenaresse webshop in stationary producten

Wow ik raakte altijd verstrikt in de templates en nu heb ik meteen een helder inzicht.

Mathilde - eigen sieradenmerk

Ergens wist ik wel dat mijn prijzen veel te laag waren. Ik durfde ze echter niet te verhogen omdat ik bang was dat ik geen klanten kreeg. Jij hebt me laten inzien dat de prijs niet het probleem was, dus een lagere prijs ook niet de oplossing. Met mijn huidige prijzen moest er ik geld op toeleggen. Nu we de prijzen heb berekend voelt het zoveel beter. Ik zou een dief zijn van mijn eigen portemonnee als ik het niet zou doen. Mijn omzet en mijn winst zijn met meer dan 300% gestegen. Halleluja.

Maaike - eigen kledinglijn

Confronterend om in te vullen. Auw. Wel meteen de eerste stappen gezet om wél mijn verdienmodel strategisch in te steken.

Fiene - Beautysalon + eigen productenlijn

Is dit e-book voor jou?

JA, als je nu twijfelt over je prijzen of nog geen prijzen hebt gesteld.

JA, als jij voelt (HA) dat prijzen bepalen niet alleen maar een gevoelskwestie is. Zeker niet als jij grootse plannen hebt.

JA, als je binnenkort een nieuw product in de markt gaat zetten.

JA, als je een check wil op jouw huidige prijzen.

JA, je wil exact weten hoeveel aantallen je moet verkopen met de nieuwe prijzen voor je winstdoel.

JA, als je wil weten hoe je nou kortingen optimaal inzet zodat het je én meer omzet, én meer klanten, én meer winst gaat opleveren.

JA, voor ondernemers met een product. Creatieve makers, webshops, food start-ups en salons.

Download nu het e-book.

AVG

Bedrijven winstgevend(er) maken door financieel inzicht...
Dat is mijn missie!

Marissa_beeldmerk_wit